مواد غذایی پر انرژی مخصوص خانم ها

مواد غذایی پر انرژی مخصوص خانم ها

خانم ها در طول روز فعالیت زیادی انجام می دهند و اگر شاغل باشند میزان انرژی که مصرف می کنند بیشتر است. در نتیجه لازم است مواد غذایی انرژی زا میل کنند تا سلامتی شان تضمین شود.

قزل آلا

همیشه توصیه می شود که برای جذب امگا 3 بیشتر که برای قلب مفید است ماهی های چرب مصرف شود. باید بدانید که قزل آلا حاوی میزان زیادی ویتامین D نیز می باشد به طوری که هر سهم غذایی از این ماده (85 گرم) نیمی از نیاز روزانه به ویتامین D را تأمین می کند.

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که ویتامین D برای سلامتی استخوان ها و مفاصل خانم ها مفید است و خطر تشدید پوکی استخوان، آرتریت و شکستگی ها را کاهش می دهد.

بهتر است قزل آلا را در فر آماده کنید. می توانید شکم ماهی را پر کنید و داخل کاغذ آلومینیوم بپیچید تا بخار آن خارج نشده و به خوبی طبخ شود.

لوبیای سبز سویا یا ادامامی

لوبیای سبز سویا یک ماده ی غذایی انرژی زا و سالم برای خانم ها است. معمولاً گیاهخواران آشنایی بیشتری با این سبزیجات دارند. به خاطر اینکه سرشار از پروتئین است. اما خواص آن به همین جا ختم نمی شود. ادامامی یا همان لوبیای سبز سویا حاوی مواد مغذی بی نظیر برای سلامتی قلب است. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پروتئین موجود در سویا و ایزوفلاون ها موجود در ادامی برای کاهش میزان کلسترول توتال و کلسترول بد خون مفید هستند. هر دانه از این لوبیاهای سبز حاوی میزان قابل توجهی امگا 3 هستند که برای سلامت قلب مفید است. یک فنجان از این لوبیاها حدود 30 درصد نیاز روزانه به فیبرهای غذایی را تأمین می کند. حتماً می دانید که فیبرها برای کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر سکته ی مغزی و قلبی مفید هستند.

می توانید به جای نخود از لوبیای سبز سویا برای تهیه ی هوموس استفاده کنید. کافی است در اینترنت جستجو کرده و روش تهیه ی غذاهای مناسب را با این ماده ی غذایی مفید یاد بگیرید.

برگ شلغم

برگ شلغم، کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر است و برای مادرهای جوان و خانم های باردار حاوی میزان زیادی فولات است. فولات یا همان اسیدفولیک که به صورت مکمل تجویز می شود یک ماده ی مغذی حیاتی است که از بروز ناهنجاری های مادرزادی و کم خونی پیشگیری می کند. یک فنجان برگ شلغم حدود نیمی از نیاز روزانه ی خانم های بزرگسال به فولات را تأمین می کند.

این برگ های تازه همچنین حاوی میزان زیادی کلسیم هستند که برای سلامت استخوان های خانم ها لازم و ضروری است. می توانید این برگ ها را به آش یا ترکیب کوکو سبزی و غیره اضافه کنید و یا با آن ها سالاد تهیه کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی منبع فوق العاده ی کلسیم و پروتئین است و برای ارتقای انرژی و سلامت خانم ها بسیار موثر است. خانم های خوش خوراک قدر ماست یونانی را به خوبی می دانند. این ماست حاوی کلسیم مورد نیاز استخوان ها است. توجه داشته باشید که این ماست خوشمزه و پرخاصیت برای پیشگیری از ناباروری مربوط به کمبود ید و همچنین پیشگیری از عقب افتادگی ذهنی جنین و دیگر ناهنجاری های مادرزادی نیز مفید است. ید یک ماده ی مغذی ضروری برای تولیدمثل و تنظیم هورمون های تیروئید است.

1 فنجان ماست یونانی حاوی میزان کافی ید بوده و می تواند نیمی از نیاز روزانه ی خانم های بزرگسال و یک سوم نیاز روزانه ی خانم های باردار به این ماده را تأمین کند. توصیه می کنیم در حین تهیه ی سس برای سالاد کاهو و یا سالادهایی مانند سزار و غیره به جای سس مایونز از این ماست استفاده کنید. می توانید یک سوم فنجان ماست یونانی بدون چربی را با آب یک دوم لیموترش، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 حبه سیر له شده و مقدار کمی سس سفید و 3 تا 4 قاشق غذاخوری پارمسان ترکیب کرده و به عنوان سس برای صرف سالاد سزار مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز یعنی انرژی و سلامتی. بدون شک زیاد در خصوص خواص و فواید چای سبز شنیده اید. این چای برای مقابله با بیماری های قلبی فوق العاده است.

خواص آنتی اکسیدانی آن خانم ها را از سرطان سینه نیز حفظ می کند. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که این چای خطر ابتلا به سرطان سینه و متاستاز آن را کاهش می دهد. توصیه می کنیم چای سبز را وارد برنامه ی غذایی تان بکنید و روزانه حداقل یک فنجان از این چای بنوشید. می توانید طرز تهیه ی غذاهای چینی یا ژاپنی را نیز یاد بگیرید که از چای سبز برای تهیه ی آن ها استفاده می کنند.


تعداد بازدید : 273

سلامت زنان
از این نشانه ها در دوران قاعدگی نترسید
استفاده از رنگ مو و صاف کننده های شیمیایی مو منجر به سرطان پستان می شود
علت قاعدگی دردناک چیست و راه درمان آن
علت دوبار پریود شدن در ماه و روش های درمانی
آیا خونریزی بعد از یائسگی خطرناک است
دلایل سوزش ادرار در زنان
راهکارهایی برای کاهش درد دوران قاعدگی
اطلاعاتی را که باید در مورد قاعدگی بدانید
چه غذاهایی را در دوران قاعدگی نباید خورد
تاثیر جدی سیگار بر بدن زنان
دلایل اضافه وزن در دوران قاعدگی چیست
درد و ناراحتی قاعدگی را چگونه کمتر کنیم؟
نحوه محاسبه چرخه قاعدگی
برفک واژن و روش‌های درمان آن
توده های خوش خیم پستان چه هستند
نشانه‌های یائسگی زودرس چیست؟
سرطان های رایج زن ها را بیشتر بشناسیم
درباره انواع کیست های تخمدانی بیشتر بدانید
رژیم غذایی برای درمان کیست تخمدان
دئودورانت چه خطرهایی برای خانم دارد؟
بیماری آمنوره‌ ثانویه یا قطع قاعدگی
غذاهایی که هنگام عادت ماهیانه میبایست مصرف کرد
پلیپ رحمی و راه درمان آن
نشانه های پروژسترون بالا
آنچه باید درباره آندومتريوز بدانید
آموره اولیه یا فقدان کامل عادت ماهیانه
آنچه باید درباره تست پاپ اسمیر بدانید
قاعدگی های خیلی دردناک و لکه بینی دارید؟
آزمایش های لازم برای زنان در سن چهل سالگی
بيرون‌زدگي‌ رحم‌ چیست؟
نشانه هایی برای تشخیص اختلال هورمونی در زنان
بیماری تخمدان پلی‌کیستیک در دختران جوان
سرطان سینه را چگونه نابود کنیم؟
روش شناسایی سرطان سرویکس
علت پرمویی یا هیرسوتیسم در خانم ها چیست؟
علائم سوزش ادرار در خانم ها چیست؟
علائم و راه درمان عفونت رحم در زنان بعد از زایمان
درباره بیماری های شایع رحم در زنان بیشتر بدانید
با این دمنوش ها درد قاعدگی را کم میکند
اطلاعاتی درباره کیست تخمدان
آیا ترشحات زنانه طبیعی است؟
واژینیت یائسگی و علائم آن
واژینیسموس چیست و راه درمان آن
علائم و راه درمان واژینیت باکتریایی
آنچه باید درباره عفونت قارچی مهبل
بیماری واژینیت کاندیدیانی یک التهاب قارچی مهبل
خونریزی رحم در اثر اختلال کارکرد
علل و راه درمان خونریزی رحم پس از یائسگی
علائم و تشخیص سرطان رحم
تشخیص و درمان قاعدگی دردناک
پریود یا قاعدگی چیست؟نکات مهم دوران قاعدگی
تغییر بافت پوششی گردن رحم چیست؟
دلیل ترشحات قبل از قاعدگی
دلیل پریود نشدن و تاخیر در قاعدگی چیست
فیبروم یا میوم رحم چیست
از بین بردن نفخ قاعدگی
تسکین درد قاعدگی با درمان خانگی
علائم و درمان سندرم زولینگر الیسون