کاهش وزن با حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی

کاهش وزن با حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی

تا به حال چند بار شنیده اید که وزن کم کردن 80 درصد به رژیم غذایی و 20 درصد به ورزش بستگی دارد؟ اگر این طور است، مهم ترین عامل وزن کم کردن خوراکی هایی است که وارد بدن تان می کنید. اما اگر از قبل سه یا چهار روش را امتحان کرده اید، دوباره باید از کجا شروع کنید؟ می توانید برای شروع قدرتمند مسیر کاهش وزن این پنج غذا یا ماده ی غذایی را بلافاصله از رژیم روزانه تان حذف کنید.

 

 حذف دسر

چه از کیک پختن و چه از بستنی نوش جان کردن لذت می برید، متأسفانه باید بدانید که این خوراکی ها برای کاهش اندازه ی دور کمرتان مناسب نیستند و شما را در مسیر کاهش وزن از پا در می آورند. غذاهای حاوی شکر حاوی فروکتوز هستند، که بدن شما نیازی به آن ندارد و خودش آن را به طور طبیعی تولید نمی کند. این امر به این معنی است که فروکتوز مستقیماً به کبدتان می رود، روی هم تلنبار می شود و به چربی تبدیل می شود.

مقدار زیادی از کل کالری ها در رژیم غذایی معمول غربی از شکر (ساکاروز) و شربت ذرت با فروکتوز تأمین میشود؛ که هر دو از دو نوع قند ساده، یعنی گلوکز و فروکتوز تشکیل شده اند.

نان، برنج و سیب زمینی نشاسته های حاوی گلوکز هستند. گلوکز برای زنده ماندن حیاتی است و بدن ما آن را تولید می کند.

 از طرف دیگر، همین موضوع در مورد فروکتوز صدق نمی کند. بدن آن را تولید نمی کند و تاریخچه ی تکامل مان نشان می دهد هرگز و به جز برای میوه هایی که کاملاً رسیده هستند، فروکتوز را مصرف نکرده ایم.

بدن گلوکز و فروکتوز را به شکل های مختلف تجزیه می کند. تمام سلول های بدن گلوکز مصرف می کنند. با این حال، تنها مقادیر زیاد فروکتوز در کبد قابل تجزیه هستند که یعنی وقتی رژیم غذایی تان حاوی کالری و فروکتوز زیاد است، کبد مسئول تبدیل مقدار اضافی به چربی است. این فرآیند لیپوژنز نام دارد.

با اجتناب از مصرف غذاهای محتوی قند زیاد، آماده ی گذار آسان تر به سوی کاهش وزن می شوید. دسرهای سالم تر و جایگزین های میان وعده مانند میوه، کاکائو یا ماست طبیعی یا یونانی را جایگزین آن کنید و یادتان باشد تقلب نکنید! نمی شود شکلات بخورید و به خودتان قول بدهید بعداً آن را با ورزش آب کنید. به تعهد تغذیه ی سالم خود پایبند باشید تا تفاوت را ببینید (و احساس کنید).

 

حذف نان ، ماکارونی و برنج سفید

بله، در مسیر کاهش وزن باید دسته بندی دلپذیر دیگری از غذا را هم از شما بگیریم. نان ، ماکارونی و برنج سفید کربوهیدرات زیادی دارند (که بدن تان آن را به گلوکز تبدیل می کند) و سطح قند خون تان را افزایش می دهد. نان سفید غذای تصفیه شده ای با محتوای قند زیاد است. شاخص گلایسمی بالایی دارد و می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. طبق مطالعه ی انجام شده بر روی 9267 نفر که روزانه دو تکه نان سفید به مقدار 120 گرم به آنها داده می شد، نتیجه 40٪ خطر ابتلا به چاقی و افزایش وزن بیشتر بود.

افزایش سطح قند خون ممکن است به مقاومت به انسولین منجر شود که یعنی بدن تان از انسولین به طور مؤثر استفاده نمی کند و تنها قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند. اگر این غذاها را مصرف نکنید و نان سبوس دار، برنج قهوه ای و پاستای گندم را جایگزین آن کنید، تفاوت زیادی در متابولیسم بدن تان ایجاد خواهد شد که به کاهش وزن منجر خواهد گردید.

 

 حذف نوشابه و نوشیدنی های حاوی شکر

بله، حتی نوشابه های رژیمی. اکثر نوشابه ها، چای های شیرین شیشه ای و پانچ های میوه حاوی مقدار زیادی شکر هستند. اگر خوردن غذاهای شیرین بد باشد، قطعاً نوشیدن شکر مایع هم فرقی با آن ندارد. نوشیدنی هایی که با شیرین کننده های مصنوعی شیرین می شوند باعث افزایش التهاب می شوند، بنابراین لزوماً انتخاب بهتری نیستند. سعی کنید بیشتر آب بنوشید (مطمئن باشید به نفع بدن تان خواهد بود) و همچنین چای های دم شده ی خانگی و چای یخ و آب گازدار با کمی لیمو بنوشید.

 

حذف میان وعده ها ی میوه ای

بسیاری از انواع میان وعده های میوه ای (fruit snacks) مملوء از شربت ذرت با فروکتوز بالا و نیشکر هستند که ممکن است به افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت منجر شوند و همچنین مشتقات میوه ی بسیار کمی دارند. عوارض جانبی دیگر این خوراکی های ناسالم ممکن است شکر اضافی و مواد ژلاتینی آن باشد که به دندان های ما می چسبند و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند و پس از آن باعث پوسیدگی دندان می شوند.

 

 حذف شکر مخفی

قندهای اضافی انواع شکرهایی هستند که به طور طبیعی در غذاها وجود ندارند و به صورت دستی اضافه شده اند. برچسب های روی بسیاری از غذاهایی که ادعا می کنند آلی یا طبیعی هستند به این معنا نیست که شکر اضافی ندارند. همین مسئله در مورد محصولات دارای چربی آزاد یا کم چرب نیز صادق است، زیرا برای بهبود طعم و قوام به بسیاری از آنها شکر اضافه می شود.

بهتر است برچسب اطلاعات غذایی را که شامل مقادیر قابل توجهی از قندهای طبیعی در غذاهایی مانند غلات و ماست است بررسی کنید.

اگرچه ممکن است برای رژیم گرفتن تنها عمل کنید، اما فراموش نکنید هنگام شروع رژیم غذایی یا پرهیز غذایی ورزشی جدید، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید؛ راهنمایی آنها به شما کمک خواهد کرد. چه هدف تان این باشد که ده کیلو وزن کم کنید چه سی کیلو، مهم ترین بخش مسیر تغذیه ی سالم با انگیزه و متعهد ماندن است. حذف مواد غذایی و نوشیدنی های بالا از رژیم غذایی تان، متابولیسم بدن تان را از باتلاق شکر نجات خواهد داد و باعث افزایش انرژی تان می شود که برای نتیجه ی واقعی گرفتن به آن نیاز دارید.


تعداد بازدید : 320

رژیم غذایی
رژیم کتوژنیک
رژیم غذایی دکتر اتکینز
چه غذاهایی بخوریم تا شکم صاف داشته باشیم
غذاهایی که به شما در لاغری سریع کمک میکنند
زمان های مناسب برای خوردن غذا
برای چربی سوزی شکم چه بخوریم
غذاهایی برای داشتن گونه چاق
رژیم غذایی با انواع غلات
اسید آمینه (آمینو اسید) چیست؟
رژیم هویج را بیشتر بشناسید
رژیم غذایی پنج رنگ یک رژیم موثر
بالاترین کالری را کدام میوه ها دارند
میوه هایی که فیبر بالا دارند
چگونه با خوردن سیب به راحتی لاغر شویم
چربی های سالم در چه غذاهایی وجود دارد
روشی برای گرفتن رژیم لاغری بدون گرسنگی
کاهش وزن موثر با رژیم سوپ
رژیم موز روش مناسبی برای لاغری
رژیم تخم مرغ یک رژیم کم کالری
غذاهایی که چربی سوز هستند
بهترین رژیم غذایی برای گروه های خونی
رژیم های غذایی خطرناک را بشناسید
عادت غذایی از رژیم غذایی مهمتر است
بلغور غلاتی که باعث کاهش وزن میشود
آلبالو بهترین میوه برای کاهش وزن
مقابله چربی دور شکم با زنجبیل
با رژیم جنرال موتورز در یک هفته لاغر شوید
چگونه هم سیر بمانیم هم لاغر شویم
وزن را با رژیم سه مرحله ای کنترل کنیم
رژیم لاغری نظامی چیست و چگونه می باشد؟
لاغری چهار کیلویی با نوشیدنی چربی سوز قوی
مواد غذایی که موجب اضافه وزن و چاقی میشود
خوراکی هایی که باعث آب کردن چربی شکم میشود
کنترل چاقی با خوردن غذا
رژیم لاغری سریع دو هفته ای با تخم مرغ
مواد غذایی که باعث میشود سریعتر وزن کم کنید
رژیم لاغری بین المللى سه روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن
آیا شام نخوردن باعث چربی سوزی میشود؟
برخی از خواص بینظیر بادمجان
رژیم شگفت انگیز خیار برای لاغری
مهم‌ترین خواص جو و جو دو سر در لاغری
خوردن دسر بعد از غذا چاق نمی کند؟
راه درست میوه خوردن چیست؟
رژیم اتكينز به راحتی لاغر شوید
چربی شکم و اضافه وزن با خوردن برنج
غذاهایی که به عضله‌سازی کمک می‌کنند
میوه هایی که باعث چاقی میشوند
برنامه غذایی سه روزه لاغری با موز
قند را در کنار فیبر و چربی‌های سالم بخورید
صبحانه هایی که چاق کننده هستند را بشناسید
چه کنيم که برابر رژیم‌ شکست نخوريم؟
به راحتی چربی های ران را آب کنید
30 نکته برای حفظ تناسب اندام خود
بعد از تمرینات ورزشی چه غذاهایی باید خورد
رژیم غذایی برای گروه خونی o
رژیم غذایی برای کسانی که کبد چرب دارند
قندهای پنهان در رژیم های غذایی را بدانید
دمنوش بسیار قوی برای چربی سوزی در یک هفته
چای سبز و زنجبیل دمنوشی برای لاغری
دمنوش لاغری جادویی قاصدک و نعنا
با چند را ساده شکم صاف داشته باشید
غذاهایی که در رژیم غذایی و لاغری کمکتان میکنند
میان وعده هایی کم کالری برای رژیم غذایی
رژیم هفت روزه برای کاهش 5کیلو وزن
حذف قند از رژیم غذایی چه مزایایی دارد
کمک به لاغری با هیدراته کردن بدن
رژیم های ناسالم خانم ها چیست؟
راهنمای کوچک کردن شکم و پهلو
برنامه غذایی رژیم کانادایی ۱۵ روزه
رژیم های پر طرفدار و معروف جهان
برنامه غذایی رژیم لاغری یک هفته ای اتکینز
رژیم غذایی 5 روز رژیم و 25 روز خوردن
رژیم لاغری جنرال موتورز و کاهش 8 کیلو وزن
برنامه غذایی کاهش وزن شگفت انگیز در 30 روز
چرا با وجود رژیم گرفتن لاغر نمیشوید؟
لاغری سریع با رژیم دوکان فرانسوی
رژیم هفت روزه جنرال موتورز با 8 کیلو کاهش وزن
رژیم کاهش وزن چهار مرحله ای دوکان
رژیم پروتئین و کاهش وزن در چهار روز
نقش رژیم غذایی بر درمان افسردگی
رژیم شیر و خرما 7 کیلو در دو هفته
رژیم 30 روزه برای مانکن شدن
تناسب اندام با یک رژیم غذایی در ماه رمضان
آنچه باید درباره فواید و عوارض رژیم آب بدانید
رژیم عالی و موثر در ماه رمضان
رژیم غذایی برای شش تکه شدن شکم
رژیم بستنی چیست و چگونه عمل میکند