غذاهایی که چربی سوز هستند

غذاهایی که چربی سوز هستند

افراد چاق و کسانی که قصد کاهش وزن دارند باید برنامه غذایی کم کالری داشته و در عین حال به میزان کافی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را از برنامه غذایی خود دریافت کنند.

درمان چاقی و غذاهای چربی سوز: در این مقاله به معرفی برخی از مواد غذایی مفید که می توانند بخشی از رژیم لاغری شما باشند می پردازیم:

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز - بادام: بادام حاوی پروتئین، اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین E، ویتامین B2 و مقدار قابل توجهی کلسیم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، روی و فیبر است و البته دارای کالری بالایی نیز می باشد! هدف از مصرف بادام، اطمینان از دریافت میزان کافی از ویتامین ها و مواد معدنی در طی اجرای رژیم غذایی است. کلسیم، منیزیم و منگنز از عناصری می باشند که بدن برای متابولیزم چربی ها و حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها به آن ها نیازمند است. در روز می توانید تا 70 گرم بادام مصرف کنید. از آنجا که بادام حاوی کالری بالایی است نباید در مصرف آن زیاده روی نمایید.

درمان چاقی و غذاهای چربی سوز، مرغ: کسانی که قصد کاهش وزن دارند باید بیشتر غذاهایی مصرف کنند که حاوی پروتئین بالا و چربی و کربوهیدرات کمتری می باشند، در ضمن دریافت پروتئین کافی باعث می شود تا در دوره کاهش وزن از حجم و توده عضلات شما کاسته نشود، فیله و سینه مرغ 100 الی 300 گرم به شکل آبپز، بخارپز و یا گریل شده می تواند بخشی از برنامه غذایی شما باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پروتئین را مطالعه کنید.

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز،  کلم: بروکلی، گل کلم، کلم برگ و کلم قرمز سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و کالری بسیار ناچیز می باشند. می توانید هم به صورت پخته شده و یا به شکل خام و در قالب سالاد میل کنید، سالاد کلم دارای فیبر فراوان بوده و باعث پر شدن شکم و احساس سیری نیز می گردد.

طرز تهیه: مقداری کافی از انواع کلم را رنده و یا خرد کرده چند قاشق ماست کم چرب، کمی روغن زیتون و نمک به آن بیافزاید و 2 الی 3 وعده در روز میل کنید.

بهتر است سالاد کلم را با مقداری پروتئین از قبیل فیله و سینه مرغ که در بخش قبل درباره آن توضیح داده شد مصرف کنید، یک وعده غذایی با پروتئین و مواد مغذی کامل می باشد. به عنوان مثال 50 الی 100 گرم فیله مرغ گریل شده + 70 الی 100 گرم سالاد کلم مقدار مناسبی برای یک وعده است.

درمان چاقی و غذاهای چربی سوز، غلات با سبوس کامل: برنج سفید، نان بدون سبوس، سیب زمینی را محدود و به جای آن ها برنج و نان سبوس دار که از گندم و یا جو تولید شده باشند را جایگزین کنید، 70 الی 120 گرم در روز مقدار مناسبی است.

غلات با سبوس حاوی مواد مغذی به میزان بیشتری در قیاس با غلات بدون سبوس می باشند اما از نظر میزان کالری تقریبا با هم برابرند.

درمان چاقی با غذاهای چربی سوز، روغن زیتون و نارگیل: روغن زیتون و روغن نارگیل را جایگزین سایر روغن های گیاهی کنید این دو روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 6 و اسید گاما لینولنیک می باشند که هم برای سلامت پوست و مو مفید بوده و هم کمک به کاهش وزن می کنند، 1 الی 2 قاشق غذا خوری در روز میزان مناسبی برای مصرف می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله اسیدهای چرب امگا 6 را مطالعه کنید.

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز، چای سبز: چای سبز حاوی کافئین و آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که کمک به افزایش سرعت متابولیزم چربی ها در بدن می کنند، در روز می توانید 2 الی 3 لیوان بنوشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله چای سبز را مطالعه کنید.

درمان چاقی با غذاهای چربی سوز - عدس: بسیاری از حبوبات از جمله نخود، لوبیا چیتی و غیره چاق کننده می باشند اما در بین آن ها چند استثنا وجود دارد که یکی از آنها عدس است که اگر در حد اعتدال مصرف شود نه تنها باعث چاقی نمی شود بلکه کمک به کاهش وزن نیز می کند.

77 گرم عدس حاوی 7 گرم پروتئین، 17 گرم کربوهیدرات، 2.5 میلیگرم آهن، 248 میلیگرم پتاسیم، 133 میلیگرم فسفر و فقط حاوی 82 کالری و یک وعده غذایی فوق العاده مغذی و کم کالری است. می توانید 1 الی 7 وعده در هفته میل کنید و مقدار مناسب 50 الی 80 گرم در هر وعده است.

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز، گیاه کلپ: کلپ یک گیاه دریایی و سرشار از مواد معدنی و به ویژه عنصر ید است و مصرف آن باعث افزایش سرعت متابولیزم و بهبود فعالیت غده تیروئید می شود، هورمون های ترشح شونده توسط غده تیروئید نقشی مهم در تنظیم وزن و تولید انرژی ایفا می کنند.

این گیاه در قالب مکمل غذایی توسط شرکت های مختلف تولید و عرضه می شود. اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند می توانند 3 الی 5 کپسول در هفته مصرف کنند، جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله کلپ را مطالعه کنید.

درمان چاقی با غذاهای چربی سوز، سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ حاوی لیست کامل از اسیدهای آمینه و به عنوان با کیفیت ترین پروتئین در علم پزشکی شناخته می شود، بر عکس زرده تخم مرغ که حاوی کلسترول، چربی و کالری بالایی است بخش اصلی سفیده تخم مرغ آب، پروتئین، عناصر سلنیوم، کمی سدیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر است، مقدار کالری موجود در 100 گرم سفیده تخم مرغ صرفا 48 کالری است و همچنین کلسترول موجود در آن بسیار ناچیز می باشد، می توانید تا 9 عدد سفیده تخم مرع در هفته مصرف کنید.

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز، دارچین: دارچین دارای طبیعت گرم و انرژی زا بوده و همچین کمک به تنظیم قند خون و رفع خستگی می کند، می توانید به عنوان ادویه در پخت و پز و یا بصورت چای از آن استفاده کنید، مقدار مناسب 1/3 قاشق چای خوری در روز است.

درمان چاقی و غذاهای چربی سوز، کدو: کدو یکی از صیفیجاتی است که علاوه بر کالری کم به بدن در کاهش میزان چربی خون، کلسترول و تری گلیسرید کمک می کند، هم برای افرادی که قصد لاغری داشته و هم برای کسانی که دارای کلسترول بالا می باشند انتخاب مفیدی است. 205 گرم کدو حاوی 22 گرم کربوهیدرات، 22869 واحد ویتامین A(بتاکاروتن)، 2 گرم پروتئین و صرفا 82 کالری می باشد.

می توانید مقداری کدو پخته آنرا همراه با 1 الی 2 حبه سیر له کرده و سپس چند قاشق غذا خوری ماست کم چرب، زیره و کمی نمک به آن بیافزاید و به عنوان یک وعده غذایی میل کنید، در کاهش چربی بسیار اثر بخش می باشد.

درمان چاقی با غذاهای چربی سوز، آلبالو: تصور می شود مواد ترش طبیعی باعث افزایش تولید آنزیم های غده پانکراس(لوزالمعده) می گردند که این آنزیم ها می توانند در متابولیزم چربی ها و مواد قندی به افراد چاق کمک کنند، یکی از این مواد ترش و البته خوشمزه آلبالو است، می توانید روزانه یک لیوان چای آلبالو همراه با تعدادی کشمش و یا مویز میل کنید. توجه داشته باشید آلبالو دارای طبیعت سرد است و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

درمان چاقی، غذاهای چربی سوز، گریپ فروت: گریپ فروت یک میوه عالی برای کاهش وزن و درمان چاقی است بویژه برای کسانی که علاوه بر چاقی به دیابت نوع 2 نیز مبتلا می باشند.

مصرف نصف یک گریپ فروت متوسط نیم ساعت قبل از هر وعده غذا هم باعث کاهش جذب چربی ها می شود و هم کمک به کاهش وزن می کند.

تحقیقات مختلفی در این زمینه صورت گرفته و محققین بر این باورند فقط مصرف میوه کامل گریپ فروت کمک به کاهش وزن می کند و آب گریپ فروت به تنهایی چندان موثر نمی باشد.

در ضمن گریپ فروت باعث افت فشار خون می شود و اگر دارای فشار خون پایینی می باشید نباید آنرا مصرف کنید!

درمان چاقی و غذاهای چربی سوز، سیب: بسیاری از میوه ها دارای اسید فراوان بوده از جمله پرتقال، نارنگی و غیره که خود باعث افزایش حس گرسنگی می شوند و برخی دیگر از میوه ها شیرین و دارای کالری بالا بوده و مناسب برای افراد چاق نمی باشند از قبیل هلو، طالبی، هندوانه و غیره، اما سیب یک میوه متعادل برای افراد چاق است که می توانید به عنوان میان وعده آنرا مصرف کنید، روزانه 1 الی 3 عدد سیب بین وعده های غذایی میل کنید و حتما قبل از خوردن پوست آنرا بکنید.


تعداد بازدید : 307

رژیم غذایی
رژیم کتوژنیک
رژیم غذایی دکتر اتکینز
چه غذاهایی بخوریم تا شکم صاف داشته باشیم
غذاهایی که به شما در لاغری سریع کمک میکنند
زمان های مناسب برای خوردن غذا
برای چربی سوزی شکم چه بخوریم
غذاهایی برای داشتن گونه چاق
رژیم غذایی با انواع غلات
اسید آمینه (آمینو اسید) چیست؟
رژیم هویج را بیشتر بشناسید
رژیم غذایی پنج رنگ یک رژیم موثر
بالاترین کالری را کدام میوه ها دارند
میوه هایی که فیبر بالا دارند
چگونه با خوردن سیب به راحتی لاغر شویم
چربی های سالم در چه غذاهایی وجود دارد
روشی برای گرفتن رژیم لاغری بدون گرسنگی
کاهش وزن موثر با رژیم سوپ
رژیم موز روش مناسبی برای لاغری
رژیم تخم مرغ یک رژیم کم کالری
بهترین رژیم غذایی برای گروه های خونی
رژیم های غذایی خطرناک را بشناسید
عادت غذایی از رژیم غذایی مهمتر است
بلغور غلاتی که باعث کاهش وزن میشود
آلبالو بهترین میوه برای کاهش وزن
مقابله چربی دور شکم با زنجبیل
با رژیم جنرال موتورز در یک هفته لاغر شوید
چگونه هم سیر بمانیم هم لاغر شویم
وزن را با رژیم سه مرحله ای کنترل کنیم
رژیم لاغری نظامی چیست و چگونه می باشد؟
لاغری چهار کیلویی با نوشیدنی چربی سوز قوی
مواد غذایی که موجب اضافه وزن و چاقی میشود
خوراکی هایی که باعث آب کردن چربی شکم میشود
کنترل چاقی با خوردن غذا
رژیم لاغری سریع دو هفته ای با تخم مرغ
مواد غذایی که باعث میشود سریعتر وزن کم کنید
رژیم لاغری بین المللى سه روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن
آیا شام نخوردن باعث چربی سوزی میشود؟
برخی از خواص بینظیر بادمجان
رژیم شگفت انگیز خیار برای لاغری
مهم‌ترین خواص جو و جو دو سر در لاغری
خوردن دسر بعد از غذا چاق نمی کند؟
راه درست میوه خوردن چیست؟
رژیم اتكينز به راحتی لاغر شوید
چربی شکم و اضافه وزن با خوردن برنج
غذاهایی که به عضله‌سازی کمک می‌کنند
میوه هایی که باعث چاقی میشوند
برنامه غذایی سه روزه لاغری با موز
قند را در کنار فیبر و چربی‌های سالم بخورید
صبحانه هایی که چاق کننده هستند را بشناسید
چه کنيم که برابر رژیم‌ شکست نخوريم؟
به راحتی چربی های ران را آب کنید
30 نکته برای حفظ تناسب اندام خود
بعد از تمرینات ورزشی چه غذاهایی باید خورد
رژیم غذایی برای گروه خونی o
رژیم غذایی برای کسانی که کبد چرب دارند
قندهای پنهان در رژیم های غذایی را بدانید
دمنوش بسیار قوی برای چربی سوزی در یک هفته
چای سبز و زنجبیل دمنوشی برای لاغری
دمنوش لاغری جادویی قاصدک و نعنا
کاهش وزن با حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی
با چند را ساده شکم صاف داشته باشید
غذاهایی که در رژیم غذایی و لاغری کمکتان میکنند
میان وعده هایی کم کالری برای رژیم غذایی
رژیم هفت روزه برای کاهش 5کیلو وزن
حذف قند از رژیم غذایی چه مزایایی دارد
کمک به لاغری با هیدراته کردن بدن
رژیم های ناسالم خانم ها چیست؟
راهنمای کوچک کردن شکم و پهلو
برنامه غذایی رژیم کانادایی ۱۵ روزه
رژیم های پر طرفدار و معروف جهان
برنامه غذایی رژیم لاغری یک هفته ای اتکینز
رژیم غذایی 5 روز رژیم و 25 روز خوردن
رژیم لاغری جنرال موتورز و کاهش 8 کیلو وزن
برنامه غذایی کاهش وزن شگفت انگیز در 30 روز
چرا با وجود رژیم گرفتن لاغر نمیشوید؟
لاغری سریع با رژیم دوکان فرانسوی
رژیم هفت روزه جنرال موتورز با 8 کیلو کاهش وزن
رژیم کاهش وزن چهار مرحله ای دوکان
رژیم پروتئین و کاهش وزن در چهار روز
نقش رژیم غذایی بر درمان افسردگی
رژیم شیر و خرما 7 کیلو در دو هفته
رژیم 30 روزه برای مانکن شدن
تناسب اندام با یک رژیم غذایی در ماه رمضان
آنچه باید درباره فواید و عوارض رژیم آب بدانید
رژیم عالی و موثر در ماه رمضان
رژیم غذایی برای شش تکه شدن شکم
رژیم بستنی چیست و چگونه عمل میکند