روشی برای گرفتن رژیم لاغری بدون گرسنگی

روشی برای گرفتن رژیم لاغری بدون گرسنگی

چرا در زمانی که قصد کاهش وزن داریم بیشتر غذا میخوریم نه کمتر؟ شاید شما هم عاشق غذا باشید و از احساس گرسنگی متنفر. و شاید تصور کنید این عوامل باعث شکست‌تان در کاهش وزن می‌شوند. ولی خوشبختانه اشتباه می‌کنید. گرسنگی کشیدن بیشتر شبیه شوخی است و برای سلامتی ضرر دارد، و حتی باعث سخت‌تر شدن کاهش وزن می‌شود.

راز کاهش وزن صحیح
شما مجبور نیستید یک برنامه‌ی غذایی سخت را برای کاهش وزن و جلوگیری از بازگشت آن دنبال کنید. در حقیقت بهترین استراتژی در این مورد بسیار ساده است: «در طول روز از مواد غذایی مغذی استفاده کنید».  به جای اینکه روی مقدار غذایی که می‌خورید تمرکز کنید، به بشقاب غذای خود نگاه کنید. اگر شما پر از مواد غذایی با فیبر بالا و مواد غذایی مغذی بود، تقریبا می‌توانید بگویید که این پرخوری ایرادی ندارد..

در کنار این، سبک زندگی و میزان کالری دریافتی خود را هم تنظیم کنید. بهتر است محصولات حیوانی را در رژیم‌تان کاهش دهید. تغییرات مثبتی مانند کاهش وزن، افزایش انرژی، چهره بهتر، بهبود عملکرد ورزشی و تسکین مشکلات گوارشی وارد زندگی‌تان می‌شوند و بهترین قسمت قضیه این است که در هر وعده، غذایی خوشمزه می‌خورید و کاملا راضی خواهید بود.

از کجا شروع کنیم؟
تغییر یک شبهٔ برنامه‌ی غذایی می‌تواند سخت باشد و چنین تغییری به ندرت پایدار خواهد ماند. بنابراین قدم به قدم جلو بروید. با یک جایگزین غذایی شروع کنید و به آرامی بقیه را نیز تغییر دهید. مهمترین مسئله این است که بدانید چه می‌خواهید، سپس به آرامی در آن راه قدم بردارید. چند ماده‌ی غذایی گیاهی جایگزین که بیشتر باید در رژیم غذایی‌تان وجود داشته باشند را به شما معرفی می‌کنیم:

به جای شیر از بادام، برنج، شاهدانه، سبوس و شیر نارگیل شیرین نشده استفاده کنید.
به جای گوشت بیشتر از لوبیا و حبوبات استفاده کنید.
به جای تخم‌مرغ از پروتئین گیاهی، کره بادام و جوی دو سر استفاده کنید.
۵ نکته برای داشتن نتایج پایدار
همیشه صبحانه بخورید: خوردن صبحانه انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را به شما می‌دهد. به علاوه خوردن یک صبحانه سالم در وقت درست، به شما کمک می‌کند که ساعت ۱۱ قبل از ظهر (وقتی شکم‌تان شروع به خالی شدن کرد) به سراغ هله‌هوله‌ها نروید. جوی دو سر که حاوی کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و چربی سالم است را امتحان کنید. به آن شیر بادام، گردو، تمشک، دارچین و عسل اضافه کنید. اگر این مناسب نیست تکه‌های توت را با کره بادام و موز امتحان کنید.
میان وعده مناسب بخورید: بهترین میان‌وعده برای اینکه احساس با انرژی بودن داشته باشید میان‌وعده‌ای ست که ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین باشد. میان‌وعده‌های مغذی -درست شبیه صبحانه- به شما کمک می‌کنند که هرگز به گرسنگی نیفتید. (به ما اعتماد کنید، بدن شما ترجیح می‌دهد تکه‌ای سیب بخورد تا یک بسته چیپس). مقداری آجیل، میوه تازه، سبزیجات و حموس را هر دو سه ساعت به عنوان میان وعده میل کنید.
کربوهیدرات‌های پیچیده را انتخاب کنید: شما با خوردن کربوهیدرات‌ها می‌توانید یک بدن عالی داشته باشید اما مهم است که کربوهیدرات مناسب را انتخاب کنید. حتما برای آشنایی با آن مطلب ما با عنوان «کربوهیدارت‌های خوب و بد» را بخوانید. از کربوهیدرات‌های فرآوری شده و تصفیه‌ای اجتناب کنید و سراغ کربوهیدرات‌های پیچیده مانند جو، برنج و حبوبات بروید. کربوهیدرات‌های پیچیده فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن را فراهم می‌کنند و گوارش شما آرام‌تر صورت می‌گیرد و مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید که این کلید موفقیت در کاهش وزن است. کربوهیدرات‌های تصفیه‌ای دارای مقدار زیادی قند هستند که برای تامین انرژی به سرعت به شکل گلوکز در می‌آیند. پس اگر بدن شما به سرعت به انرژی نیاز داشته باشد (مثلا در حال انجام یک مسابقه یا بازی ورزشی باشید) این راه مناسبی است. اما بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از مواد غذایی که حاوی قند طبیعی هستند مانند فروکتوز درون میوه‌ها استفاده کنند. از سبزیجات، میوه‌ها و دانه‌های کامل مانند برنج قهوه‌ای، کوینولا، ارزن و جو بیشتری در برنامه غذایی روزانه‌تان استفاده کنید. از نمونه کروهیدرات‌های تصفیه شده‌ای که باید محدود کنید نان سفید، پاستای سفید و محصولات پخته شده با شکر هستند.
از چربی‌های خوب لذت ببرید: مانند کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها هم با هم تفاوت دارند. چربی‌های خوب مانند اسیدهای چرب امگا-۳، EPA و DHA برای سلامتی بدن بسیار مفیدند. تحقیقات نشان داده که امگا-۳، EPA و DHA ها باعث تقویت قلب، مغز، مفاصل، چشم و سلامت پوست می‌شوند. استفاده از ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تُن و مکمل‌های روغن ماهی راحت‌ترین راه برای دریافت امگا-۳ است.
در تمام طول روز آب بنوشید: آب اکسیر سلامتی است. هیدراته بودن برای بدن بسیار مفید است و فواید زیادی دارد. از افزایش انرژی گرفته تا سلامت پوست. نوشیدن آب به از بین رفتن سموم و مواد زائد بدن کمک می‌کند. بهتر است مدتی قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب بنوشید. با این کار نه تنها بدن خود را هیدرانه نگه می‌دارید بلکه در طول غذا خوردن هم نیازی به نوشیدن آب پیدا نخواهید کرد.


تعداد بازدید : 308

رژیم غذایی
رژیم کتوژنیک
رژیم غذایی دکتر اتکینز
چه غذاهایی بخوریم تا شکم صاف داشته باشیم
غذاهایی که به شما در لاغری سریع کمک میکنند
زمان های مناسب برای خوردن غذا
برای چربی سوزی شکم چه بخوریم
غذاهایی برای داشتن گونه چاق
رژیم غذایی با انواع غلات
اسید آمینه (آمینو اسید) چیست؟
رژیم هویج را بیشتر بشناسید
رژیم غذایی پنج رنگ یک رژیم موثر
بالاترین کالری را کدام میوه ها دارند
میوه هایی که فیبر بالا دارند
چگونه با خوردن سیب به راحتی لاغر شویم
چربی های سالم در چه غذاهایی وجود دارد
کاهش وزن موثر با رژیم سوپ
رژیم موز روش مناسبی برای لاغری
رژیم تخم مرغ یک رژیم کم کالری
غذاهایی که چربی سوز هستند
بهترین رژیم غذایی برای گروه های خونی
رژیم های غذایی خطرناک را بشناسید
عادت غذایی از رژیم غذایی مهمتر است
بلغور غلاتی که باعث کاهش وزن میشود
آلبالو بهترین میوه برای کاهش وزن
مقابله چربی دور شکم با زنجبیل
با رژیم جنرال موتورز در یک هفته لاغر شوید
چگونه هم سیر بمانیم هم لاغر شویم
وزن را با رژیم سه مرحله ای کنترل کنیم
رژیم لاغری نظامی چیست و چگونه می باشد؟
لاغری چهار کیلویی با نوشیدنی چربی سوز قوی
مواد غذایی که موجب اضافه وزن و چاقی میشود
خوراکی هایی که باعث آب کردن چربی شکم میشود
کنترل چاقی با خوردن غذا
رژیم لاغری سریع دو هفته ای با تخم مرغ
مواد غذایی که باعث میشود سریعتر وزن کم کنید
رژیم لاغری بین المللى سه روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن
آیا شام نخوردن باعث چربی سوزی میشود؟
برخی از خواص بینظیر بادمجان
رژیم شگفت انگیز خیار برای لاغری
مهم‌ترین خواص جو و جو دو سر در لاغری
خوردن دسر بعد از غذا چاق نمی کند؟
راه درست میوه خوردن چیست؟
رژیم اتكينز به راحتی لاغر شوید
چربی شکم و اضافه وزن با خوردن برنج
غذاهایی که به عضله‌سازی کمک می‌کنند
میوه هایی که باعث چاقی میشوند
برنامه غذایی سه روزه لاغری با موز
قند را در کنار فیبر و چربی‌های سالم بخورید
صبحانه هایی که چاق کننده هستند را بشناسید
چه کنيم که برابر رژیم‌ شکست نخوريم؟
به راحتی چربی های ران را آب کنید
30 نکته برای حفظ تناسب اندام خود
بعد از تمرینات ورزشی چه غذاهایی باید خورد
رژیم غذایی برای گروه خونی o
رژیم غذایی برای کسانی که کبد چرب دارند
قندهای پنهان در رژیم های غذایی را بدانید
دمنوش بسیار قوی برای چربی سوزی در یک هفته
چای سبز و زنجبیل دمنوشی برای لاغری
دمنوش لاغری جادویی قاصدک و نعنا
کاهش وزن با حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی
با چند را ساده شکم صاف داشته باشید
غذاهایی که در رژیم غذایی و لاغری کمکتان میکنند
میان وعده هایی کم کالری برای رژیم غذایی
رژیم هفت روزه برای کاهش 5کیلو وزن
حذف قند از رژیم غذایی چه مزایایی دارد
کمک به لاغری با هیدراته کردن بدن
رژیم های ناسالم خانم ها چیست؟
راهنمای کوچک کردن شکم و پهلو
برنامه غذایی رژیم کانادایی ۱۵ روزه
رژیم های پر طرفدار و معروف جهان
برنامه غذایی رژیم لاغری یک هفته ای اتکینز
رژیم غذایی 5 روز رژیم و 25 روز خوردن
رژیم لاغری جنرال موتورز و کاهش 8 کیلو وزن
برنامه غذایی کاهش وزن شگفت انگیز در 30 روز
چرا با وجود رژیم گرفتن لاغر نمیشوید؟
لاغری سریع با رژیم دوکان فرانسوی
رژیم هفت روزه جنرال موتورز با 8 کیلو کاهش وزن
رژیم کاهش وزن چهار مرحله ای دوکان
رژیم پروتئین و کاهش وزن در چهار روز
نقش رژیم غذایی بر درمان افسردگی
رژیم شیر و خرما 7 کیلو در دو هفته
رژیم 30 روزه برای مانکن شدن
تناسب اندام با یک رژیم غذایی در ماه رمضان
آنچه باید درباره فواید و عوارض رژیم آب بدانید
رژیم عالی و موثر در ماه رمضان
رژیم غذایی برای شش تکه شدن شکم
رژیم بستنی چیست و چگونه عمل میکند