چگونه یک خواب راحت را تجربه کنیم؟

چگونه یک خواب راحت را تجربه کنیم؟

پس از یک روز طولانی، هیچ چیز بهتر از پوشیدن یک دست لباس خواب راحت ، تهیه یک فنجان چای دلپذیر و دراز کشیدن در یک تخت نرم نیست، که برای شما شرایطی را فراهم می کند تا استراحت کنید، خستگی در کنید، گرم بمانید و یک خواب شبانه راحت داشته باشید. این مطلب را مطالعه کنید تا بیاموزید چگونه تخت­خوابی گرم و نرم و خواب راحت در زمستان برای خود فراهم کنید.

۱- پارچه های کتان تخت­خواب خود را تعویض کنید

هنگام برودت هوا بهترین زمان برای تغییر پارچه های کتان تخت­خواب  تان به منظور گرم نگه­ داشتن خودتان می­ باشد. لحاف­های نازک خود را با لحاف­های ضخیم و کرکی راحت تعویض کنید و بافتنی یا ملحفه کتان را با نوع پشمی آن تعویض کنید. این امر یک خواب راحت و گرم را بدون توجه به دمای پایین به ارمغان می­ آورد.

۲- از روشنایی ملایم استفاده کنید .
یکی از راه­ های فراهم­ کردن تخت­خوابی گرم و نرم و خواب راحت ، به ­کارگیری نورهای ملایم در سراسر محیط اتاقتان است. برای این کار می ­توانید از یک دستگاه تنظیم نور و یا لوستر با نور ملایم در اتاق خواب خود بهره بگیرید تا بتوانید یک نور ملایم را تنظیم کنید. آویزان­ کردن چراغ های رشته­ای در بالای تخت­خواب تان، راه مطلوب دیگری برای ایجاد نور ملایم و استراحت ­کردن است.

۳– روی تختتان پتو بیندازید.
در حالی که احتمالا شما در حال حاضر یک ملحفه، پتو و یا لحاف بر روی تخت­خواب خود دارید، اضافه­ کردن تعدادی پتوی اضافه، یکی از ساده­ ترین روش­ها برای گرم­ کردن آن در زمستان پیش رو است. مقداری خز مصنوعی بکار بگیرید تا یک سطح جدیدی از بافت و سطحی نرم­تر را به تخت خود اضافه کنید تا با لذت دراز بکشید. این پتوها برای چرت­ زدن هم مناسب هستند.

۴- یک تشک دیگر را  روی تشک قبلی اضافه کنید.
به منظور افزایش نرمی تخت خود، یک تشک دیگر را اضافه کنید، که می­ تواند از جنس فوم یا بالش پر  باشد. این تشک در زیر ملحفه متناسب شما قرار می ­گیرد و لایه بیشتری ایجاد می­ کند تا یک سطح تازه نرم و راحت را در اختیار شما قرار دهد. (این روش اگر متقاضی یک تشک جدید هستید ولی پول کافی برای تهیه آن را ندارید نیز یک راه­ حل عالی است.)

 

۵- قرار دادن تعدادی بالش بر روی تخت
همراه با پتوها، افزودن تعدادی بالش به تختتان، راه دیگری است که آن را تا حد ممکن گرم و نرم کنید. تعدادی کوسن تهیه کنید که زیبایی اتاق شما را تکمیل کند و آن­ها را با بالش­های معمولی تختتان هماهنگ کنید. هنگامی که همه آن­ها در کنار هم قرار می­ گیرند، تخت شما بیشتر از همیشه جذبتان می­ کند.

 

۶- چیدمان پاتختی
تخت­خوابتان را به محیطی دنج برای خود تبدیل کنید، به این معنی که شما بتوانید هنگامی که دراز کشیده­ اید، به هر آنچه که نیاز دارید در نزدیکی خود دسترسی دارید. برای این منظور از پاتختی خود بهره بگیرید. یک آباژور، یک جعبه دستمال کاغذی، یک جعبه برای هرآنچه که نیاز خواهید داشت، یک شارژر تلفن همراه قابل دسترس و یک زیر لیوانی برای قرار دادن لیوان آب یا لیوان چای برای دسترسی سریع­تر به آن­ها داشته باشید. با در دسترس بودن این اقلام، شما هرگز نیازی نخواهید داشت که تخت­خواب خود را ترک کنید.

 

۷- یک قالیچه کرکی بیندازید.
خارج شدن از تخت خواب هنگام صبح شاید چیزی باشد که از آن وحشت دارید، اما انداختن یک قالیچه نرم و کرکی در کنار تخت این موضوع را ساده ­تر می کند. همچنین کمک می‌کند تا اتاق و رختخواب شما به طور کلی گرم و نرم­تر شود. یک قالیچه کرکی از خز مصنوعی سفید یا چیزی نرم ساخته می­ شود. دمپایی­های خود را هر شب موقع رفتن به تختخواب بر روی آن قرار دهید تا زمانی که آماده بلند شدن از جای خود هستید، آن­ها بر روی قالیچه منتظر شما باشند.

 

۸- از یک دستگاه پخش موسیقی آرامش بخش (با موسیقی طبیعت) استفاده کنید.
مورد دیگری که می ­تواند تا حد ممکن در تبدیل اتاق شما به محیطی دنج نقش داشته باشد، استفاده از یک دستگاه پخش موسیقی آرامش ­بخش است. هر زمان که می­ خواهید چرت بزنید، مطالعه کنید یا استراحت کنید آن را روشن کنید، سر خود را بر روی بالش­هایتان قرار دهید، زیر پتوها دراز بکشید و هنگامی که تمامی صداها و افکار از بین رفتند، بلافاصله وارد دنیای دیگری شوید.

این مراحل را تا رسیدن به راحت­ترین حالت تخت­خوابتان دنبال کنید و از وقت­ گذراندن در اتاق خوبتان در تمام طول زمستان لذت ببرید. چه در انتظار دیدن آخرین برنامه نمایشی باشید، چه در حال خواندن یک رمان جذاب یا به دنبال در امان­ ماندن از برف و سرما، یک تخت و اتاق که با این اقلام مجهز شده باشد، قطعا بهترین جای استراحت برای شما می ­باشد


تعداد بازدید : 327

روانشناسی
چگونه با اضطراب و دلشوره شبانه مبارزه کنم؟
چگونه با افسردگی فصلی مبارزه کنم؟
چگونه میتوان با اضطراب مقابله کرد
چگونه سحرخیز بودن را تجربه کنیم
به هر کس چه رنگ گلی هدیه بدهیم؟
نوموفوبیا چیست و علائم آن
خصوصیات افراد موفق
بیماری ذهنی با نام خسیس بودن
با خود صحبت کردن به معنی دیوانه بودن نیست
عوارض خوابیدن در وقت غروب
وابستگی عاطفی چیست؟
چرا لازم است بعضی اوقات تنها باشیم
مردان خودخواه تر هستند یا زنان
علائم خودشیفته ها را بدانید
بیماری در انتظار مجردها
چگونه اختلال دوقطبی را تشخیص بدهیم
وسواسی به نام مقایسه
خوراکی هایی که میخورید چه طبعی دارد ؟
درمان اعتیاد به تلفن همراه
برای ازدواج، چگونه باید به بلوغ رسید؟
کوچک شدن مغز با استرس
آیا افسردگی علت دارد؟
چرا زنان بیشتر از مردان گریه میکنند
آیا اضطراب و ام اس رابطه ای با هم دارند؟
اعتیاد به فضای مجازی چه مشکلاتی دارد
معیارهای کلی معاشرت
افسردگی شغلی چیست و نشانه های آن
دلایل مخفی کردن شخصیت واقعی
چگونه یک فرد با انگیزه باشیم
اختلال روانی اسکیزوفرنی چیست؟
اختلال‌ دوقطبي‌ یا اختلال‌ شيدايي‌ و افسردگي‌
اختلال‌ خلقي‌ فصلي‌ در زمستان
با شمارش یك تا ده بر عصبانیت چیره شوید
شایع شدن افسردگی نوجوانان در دوران بلوغ
طرحی که از دیگران در ذهن می‌سازیم
راه درمان بولیمی یا پرخوری روانی
چگونه باورهای منفی در زندگی را تغییر بدهیم
چگونه استرس روزانه‌مان را کم کنیم؟
علائم و نشانه های افسردگی و راه های درمان
یک خواب راحت شبانه با حمام آب گرم
یک روش موثر در کاهش استرس