3 ویتامین که کمک می کنند بهتر بخوابید

 3 ویتامین که کمک می کنند بهتر بخوابید

مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی همواره از سوی متخصصان تغذیه توصیه می شود اما به نظر می رسد برخی ویتامین ها فوایدی خاص تر دارند.

برخی خوراکی ها نسبت به دیگر خوراکی ها تاثیر بیشتری در بهبود خواب دارند. این خوراکی ها حاوی ویتامین یا مواد معدنی مشخصی هستند. این ویتامین ها شامل موارد زیر است:


ویتامین سی

احتمالاً به خوبی از اهمیت ویتامین سی در سیستم ایمنی بدن خود اطلاع دارید، اما آیا می دانید این ویتامین در هنگام خوابیدن نیز تاثیری بسزا در سیستم خواب شما خواهد داشت؟ بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 منتشر شد، افرادی که میزان ویتامین سی خونشان پایین است، مشکلات خواب بیشتری نشان می دهند و بیشتر مستعد بیدار شدن در طول شب هستند.

منیزیم

این ماده معدنی نقشی اساسی در تولید هورمون خواب؛ ملاتونین ایفا می کند. منیزیم همچنین تنش عضلانی را کاهش می دهد که می تواند از خواب آرام جلوگیری کند. حتی می تواند با ترغیب تولید اسید آمینه موسوم به گابا ، که باعث آرامش سیستم عصبی می شود ، تنش را کاهش دهد. کارولین دین ، یک پزشک متخصص تغذیه ایالات متحده تخمین می زند که بیش از 75 درصد آمریکایی ها میزان توصیه شده منیزیم را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.  توصیه می شود از غذاهایی با محتوای منیزیم بالاتر مانند سبزیجات برگ سبز ، دانه کنجد کدو تنبل و آجیل برای تامین منیزیم استفاده کنید.


ویتامین B12

ویتامین B12 عصب و سلولهای خونی بدن را سالم نگه می دارد و به بدن کمک می کند انرژی ایجاد کند. این ویتامین برای گیاهخواران و افراد مسن بسیار مهم است چرا که اغلب دچار کمبود ویتامین B12 هستند. مقادیر کم ویتامین B12 می تواند باعث خستگی ، اختلال در خواب ، بی حسی و سوزن سوزن شدن بدن و سایر علائم شود.


تعداد بازدید : 299

انواع ویتامین
بتاکاروتن چیست و فواید آن برای سلامتی
آنچه باید درباره ویتامین D بدانیم
ویتامین ها را در چه زمان هایی مصرف کنید
انواع ویتامین ها و نقش حیاتی آنها را بشناسید
با ویتامین ها سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید
آنچه را که باید درباره ویتامین E باید بدانید
درباره مولتی ویتامین ها بیشتر بدانید
کمبود ویتامین ها چه نشانه هایی دارد
علائم و عوارض کمبود ویتامین b12
خواص و مضرات اسید فولیک
افزایش عملکرد قلب با مصرف ویتامین دی
با خوردن ویتامین سی هرگز نقرس نمیگیرید
ویتامین ب 12 و نقش آن بر بدن
علائم و نشانه های کمبود ویتامین دی
با ویتامین D سرما خوردگی را مداوا کنید
ویتامین‌های مفید برای مو و ناخن
عدم دریافت ویتامین ها چه نشانه هایی دارد
ویتامین هایی که کمبودشان باعث پرخوری میشود
علائم کمبود ویتامین ب 12 در بدن
بدن روزانه به میزان مشخصی کلسیم نیاز دارد
عوارض کمبود ویتامین E در بدن
ویتامین هایی که مغزتان را قدرتمند میکند
ویتامین ث در کدام مواد غذایی بیشتر است
مواد غذایی مفید برای تیروئید
درمان سردرد های مزمن با این ویتامین ها
کمبود زینک در بدن چه عوارضی دارد؟
مراقبت از پوست دور چشم با ویتامین
ویتامین B12 و نقش آن در بدن
نشانه های کمبود ویتامین E در بدن
عوارض و خواص ویتامین E برای زنان و مردان
چگونه روزانه ویتامین D دریافت کنیم
هر اچه باید درباره ویتامین B6 بدانید
روغن ماهی چیست و خواص آن برای بدن